המלחמה הבאה: ח"כ מלינובסקי: "מדוע רב הכותל בתפקיד ללא הגבלת זמן?"

איתי גדסי No Comments on המלחמה הבאה: ח"כ מלינובסקי: "מדוע רב הכותל בתפקיד ללא הגבלת זמן?"

בוועדה לשירותי דת דנו היום על המרכז למקומות קדושים, יו"ר הוועדה מלינובסקי שאלה מדוע אין דוחו"ת כספיים? יוסי שווינגר ענה בדיון: "אני לא מכיר גוף שמבוקר כל כך הרבה כמו המקומות הקדושים"

רב הכותל והמקומות הקדושים צילום: פלאש 90
21:55
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on מכה קשה לטרור: צה"ל חיסל מחבל בכיר בלבנון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר שרמסו את הכשרות וכעת הגיור על המוקד, פונה הוועדה בראשות ח"כ יוליה מלינובסקי להתכנס ולנסות לפגוע גם במרכז למקומות הקדושים בארץ ישראל. הוועדה דנה היום (שני) על ניהול ותפעול המקומות הקדושים ליהודים בארץ ע"י המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים.

לטענת יו"ר הוועדה, ח"כ יוליה מלינובסקי: "הנושא של התנהלות המקומות הקדושים בארץ לא הועלה לדיון ציבורי במשך כל השנים בכנסת. כשצללתי לעומק גיליתי שאין דוחות של מבקר המדינה בנושא או כל מידע כללי אחר. יש את המרכז הארצי למקומות הקדושים, את הקרן למורשת הכותל ואת מינהל האזרחי שאלו הגופים שמתחזקים את המקומות הקדושים. ישנו אבסורד שהרב שמואל רבינוביץ הוא רב הכותל ומצד שני הוא הממונה על מקומות הקודשים – הוא כבר עשרים שנה בתפקיד ואין הגבלת קדנציה" תקפה מלינובסקי.

ממלינובסקי הוסיפה, "איך בחוק אדם שהוא גם רב הכותל וגם הוא ממונה על מקומות הקדושים? נוסף לכך, הוא גם ראש הקרן למורשת הכותל. לא ניתן להבין איך הוא מכהן בשלושה תפקידים שונים שמטרת כל אחד מהם הוא לפקח על התפקיד השני".

מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים בישראל, יוסי שוינגר, השיב בדיון על הטענות: "הנושא של המקומות הקדושים עלה בכנסת מספר פעמים בוועדת פנים והתקיימו ע"כ הרבה דיונים בכל שנה ע"י ח"כ אייכלר בוועדה לפניות הציבור. אני לא מכיר גוף שמבוקר כל כך הרבה כמו המקומות הקדושים".

שווינגר הוסיף כי "במענה לשאלה מדוע בדוחות הכספיים מפורטים ההוצאות וההכנסות רק של 20 אתרים שזה חלק קטן מכל האתרים שבאחזקת המרכז – 130, ענה שוינגר, "את עשרים האתרים שפירטנו זה כי שם יש אירועים ושם יש מבקרים רבים וזה דורש אנשי תחזוקה".

לדברי שווינגר, "יש עוד עשרות אתרים בגליל ובקומות נוספים שבקושי יכולים להגיע אליהם, אבל יש אנשי תחזוקה שעוברים מאתר לאתר ועושים מה שצריך מעת לעת אבל אין אחזקה שוטפת".

שווינגר הבהיר ברורות, "רוצה לענות לכל הרמזים פה ושלא יובן שיש פה שתיקה על האשמה הזאת: אין כל מינויים פוליטיים במרכז. הכול מאושר בדרך ועדת מכרזים ובצורה סדורה. זו עלילה".



0 תגובות